Otin tuossa pienesti paikalla oloa ja siihen jättämisiä.

Jättämisellä tarkotan sitä että koira maahan ja paikka käsky. Askel eteenpäin ja palkka siitä kun pysyy siinä paikallaan. Näitä tein pari kertaa.

Sitten kokeilin että nouseeko se jos tuunkin takas. Pari kertaa nousi mutta sitten alkoi ymmärtää mitä mä haluan sen tekevän. Eli koira maahan, paikka käsky, askel eteenpäin.(koira pysyy maassa, kehun ja sanon vielä paikka käskyn). Odotellaan hetki sitten sanon uudestaan paikka ja koiran viereen. Namia ja vapaa käsky. Tätä mutama kerta.

Sivu käsky tuntuu kadonneen kokonaan koiran muistista. Jos mulla on molemmis käsis namia se koittaa kiertää mua ja kattoa mistä se nami tulis. Sama kun jätän sen maahan niin luulee mun tiputtaneen namin jossain vaiheessa maahan kun alkaa etsiä maasta sitä. Todellisuudessa nami(t) on mun kädessä edelleen.

Mietinkin pitäiskö mun alottaa ihan alusta tuon sivu-käskyn kanssa..